Naprapathögskolans studenter

Avslutning på Naprapathögskolan 2014

Traditionsenlig skolavslutning firades på Naprapathögskolan tisdag 27 maj 2014. På plats fanns lärare, personal samt ca 250 av Naprapathögskolans studenter.

Programmet inleddes av studierektor Helène Schulte som hälsade alla välkomna och tackade för det gångna året. Därefter talade rektor Eva Skillgate om de forskningsprojekt vi genomfört hittills och vilka planer som finns för framtida projekt under kommande år, i synnerhet STONE-trial som inleds till hösten.

Därefter berättade Simon Berg om det välgörenhetsarbete som genomförs vid Naprapathögskolan och som, under det gångna året, bestått i medfinansieringen av ett skolbyggnadsprojekt i Tanzania. En rapport från projektets initiativtagare Yvonne Andersson, riksdagsledamot och ordförande i Naprapathögskolans rådgivande styrelse, finns att läsa här: https://naprapathogskolan.se/nyheter/20140527/naprapathogskolans-valgorenhetsarbete-2014

Ordförande i Naprapathögskolans vetenskapliga råd, professor Lars Alfredsson från Institutet för Miljömedicin vid karolinska Institutet, talade om rådets arbete under året som gått med fokus på examensarbeten.

Stipendium tilldelades Naprapathögskolans studentkårs ordförande följt av tack till studentkår samt klassföräldrar.

Ceremonin avslutades med tack till lärare och personal för året som gått. Sång och musik framfördes av Naprapathögskolans studenter Daniel Höeg och Victor Christiansen.

Fler bilder från avslutningen finns på Facebook.