Löpning

Löpare? Delta i studie om knäsmärta!

Vi är fyra studenter som läser sista året vid Naprapathögskolan i Stockholm. I samband med vårt examensarbete genomför vi, tillsammans med en Naprapat och en internationell forskare på området, en studie som berör knäsmärta vid löpning. Vi kommer i korta drag att jämföra effekten av två olika behandlingsmetoder (massage och träning) på aktivitet i höftmuskulatur på både löpare med och utan knäsmärta.

Vi har under december månad genomfört mätningar och behandling av personer i en grupp med knäsmärta. Just nu söker vi personer som löper men inte har knäsmärta vilka kommer att genomgå samma mätningar och behandling som de med knäsmärta för att jämföra skillnader mellan grupperna.

Låter det intressant? Kontakta oss på knastudien.nph@gmail.com för mer information.