Naprapathögskolan logo

Naprapathögskolan söker klinikchef

Naprapathögskolan söker klinikchef till våra studentkliniker i Vasastan och Danderyd i Stockholm. Arbetet utförs tillsammans med studierektor med ansvar för verksamhetsförlagd utbildning (VFU) och rapportering sker till rektor. Inom ramen för tjänsten ingår viss undervisning.

Tjänstens omfattning:  50%
Tillträde: Höstterminen 2018
Ansökan:  Ansökan skall bestå av ett personligt brev (max 400 ord) samt CV och tillsänds;

Rektor Helène Schulte, helene.schulte@nph.se senast 2018-07-31

I brevet skall den sökande beskriva:

• Varför man söker tjänsten
  • Varför man tror att man är lämplig för tjänsten
  • Sin syn på hur naprapatprogrammet bör utvecklas de kommande åren
  • Sin syn på hur Naprapathögskolan skall vara en attraktiv utbildning att söka

Kravprofil:

• Minst 4 årig högskoleutbildning, helst inom medicin och i synnerhet manuell medicin/naprapati
  • Fördelaktigt om den sökande har ett etablerat forskningsintresse

Vi söker dig som:

• Är en entusiastisk ledare med stort intresse för pedagogik, hälso- och sjukvård och evidensbaserad utbildning
  • Har god kännedom om naprapati och erfarenhet av högskoleverksamhet
  • Uppskattar daglig kontakt med studenter, patienter och medarbetare
  • Har mycket god organisatorisk förmåga, är skicklig på att kommunicera i tal och skrift samt har mycket god datorvana i Windows-miljö samt goda kunskaper i Google apps (G-suite) och Microsoft Office. Erfarenhet från arbete med molnbaserade affärssystem och/eller skoladministrativa system är meriterande.

Klinikchefen ska fungera som en drivande och engagerad ledare av Naprapathögskolans klinikverksamhet  med ansvar för att verksamheten organiseras så att den tillgodoser hög patientsäkerhet, god vårdkvalitet och kostnadseffektivitet.

För mer information vänligen kontakta:

Helène Schulte, Rektor
Leg. läkare, Med. doktor