Nidal

Vidareutbildning vid Naprapathögskolan – Nu är vi igång!

Helgen 12-13 oktober 2018, genomfördes Naprapathögskolans första Refreshmentkurs i Nackmanipulation.

Nidal Awad, leg.naprapat och lärare i naprapati vid Naprapathögskolan tog på fredagen emot en grupp förväntansfulla naprapater. Syftet med kursen var att låta yrkesverksamma naprapater få ta del av hur utbildningen i nackmanipulation idag bedrivs vid Naprapathögskolan.

Manipulationsdockor

Naprapaterna var tillresta från hela Sverige, från Östersund i norr till Malmö i söder. Det var även stor variation på antal år man varit verksam som naprapat. Äldst var en naprapat med examensår 1979 och med hela 39 år i yrket. En i gruppen examinerades så sent som 2015. Däremellan var det stor spridning på antal yrkesverksamma år. Snabbt kunde vi konstatera att detta var ett positivt, glatt och nyfiket gäng naprapater!

Redan vid första rasten kom ett samstämmigt besked från gruppen ”Vi gillar Nidal som lärare”! Efter kursen genomfördes en kursutvärdering och här följer några kommentarer:

”Bra helhetskoncept” ”Pedagogiskt upplägg, bra tempo” ”Nidal är väldigt engagerad och duktig föreläsare och praktiker” ”Konkreta tips som man kan applicera direkt” Mycket variation och alternativ på grepp, tydlig handledning” ”Smittande, entusiastisk lärare relaterat till vardagen och verkliga kliniken”

På frågan ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera kursen till en vän eller kollega” och på en skala 0-10? Där 10 är lika med Mycket sannolikt. Tolv deltagare svarar 10 och två deltagare svarar 9 på frågan.

På frågan ”Vilket är ditt samlade omdöme om kursen” ger 13 deltagare högsta betyg ”Mycket bra”. Detta tolkar vi som att gruppen som helhet känner sig mycket nöjd med kursupplägg, lärare och arrangemanget i sin helhet.

Naprapater

Vi på Naprapathögskolan tackar för förtroendet och det glädjer oss att ni visar intresse för dagens Naprapatutbildning, och hoppas vi får se er snart igen.

Lycka till i ert fortsatta yrkesliv som naprapater!
Tack Nidal för väl genomförd kurs.

Inger Berg
DN H.C.