16:e oktober – World Spine Day

Idag den 16.e oktober på ”World Spine Day” belyses de problem ryggbesvär skapar världen över. Årets tema är ””BACK ON TRACK”.

Coronapandemin har påverkat människor runt om i världen på olika sätt, inte minst människors förmåga att vara aktiva och mobila. ”BACK ON TRACK” syftar till att uppmuntra människor att återaktivera sina kroppar genom att komma ut och röra på sig. ”BACK ON TRACK” lyfter fram vikten av motion, hållning, rörelse och god egenvård för att säkerställa en god rygghälsa. Att ta hand om sin rygg kan sträcka sig från att ta regelbundna pauser på jobbet till att genomföra mer aktiva träningsrutiner.

Sedan förra året är Naprapathögskolan ”Official World Spine Day Supporter”. Naprapathögskolan uppmärksammar dagen genom att erbjuda kostnadsfria nybesök för patienter med rygg- & nackbesvär vid Naprapathögskolans klinik.