Ny kurs i samarbete med Sophiahemmet Högskola

Naprapathögskolan ger tillsammans med Sophiahemmet Högskolan kurs i högskolepedagogik på avancerad nivå.Naprapathögskolan har ett tydligt akademiskt mål och en viktig pusselbit i detta är att lärare och handledare vid Naprapathögskolan har genomgått en utbildning i pedagogik på högskolenivå. Naprapathögskolan kan nu tillsammans med Sophiahemmet Högskola erbjuda en kurs i högskolepedagogik med inriktning handledning av examensarbete på avancerad nivå. Detta är en satsning som Naprapathögskolan gör för att fortsätta öka den pedagogiska kompetensen hos våra lärare. Därför har Naprapathögskolan tillsammans med Sophiahemmet Högskola skräddarsytt en uppdragsutbildning med inriktning mot pedagogik och specifikt handledning av studenter.

Kursansvarig lärare är Martin Asker, Forsknings- och utvecklingschef vid Naprapathögskolan och forskare vid Naprapathögskolan och Sophiahemmet Högskola. En viktig del i kursen är handledning av studenter i deras examensarbete och det är detta som största fokus kommer ligga på. Därför ingår det i kursen att man handleder två examensarbeten vid Naprapathögskolan och man kommer under kursen använda dessa som lärandeverktyg, från start med projektplan till målgång med rapportskrivande.

Att stärka den pedagogiska kompetensen vid Naprapathögskolan arbetar vi ständigt för, vi är därför glada att detta projekt nu är i hamn!

Läs mer om kursen här:

Heléne Schulte