Stefan Bohlin går masterprogrammet i naprapati. Se intervju med Stefan här!

Ansök till masterprogrammet i naprapati

Inom kort öppnar ansökan till en ny antagningsomgång för masterprogrammet i naprapati vid South-Eastern Finland University of Applied Sciences (XAMK).

Masterprogrammet som omfattar 90 ECTS-poäng, startade 2021 genom ett samarbete mellan XAMK och Naprapathögskolan. Programmet riktar sig till personer med en naprapatexamen och minst två års yrkeserfarenhet. Studierna sker huvudsakligen på distans i halvfart under 2 till 3 år, med några fysiska möten både i Kotka och i Stockholm. Målet med programmet är att möjliggöra fördjupade kunskaper och kompetenser inom det manuella medicinska området samt att vara en väg för de som strävar mot en forskarkarriär.

”Genom att bekanta dig med den senaste forskningen och internationella rönen inom området kommer du att utöka dina befintliga färdigheter, förbättra dina kompetenser och bredda din förståelse för orsakerna och effekterna av muskuloskeletala sjukdomar. Du kommer även att få en djupare förståelse för vikten av fysisk aktivitet i behandlingen och förebyggandet av muskuloskeletala sjukdomar och tillstånd. Samtidigt kommer du också att utveckla din expertis inom idrottsfysiologi och idrottsmedicin.”

Info om studierna

Ansökan är öppen 3-17/1 2024. Läs mer och ansök här!