Firandet av Naprapatins dag

Igår firades Naprapatins dag, som är en gemensam satsning med Naprapathögskolan och de nordiska yrkesförbunden, dvs. Svenska Naprapatförbundet, Norges Naprapatförbund och Finska Naprapatföreningen. Från och med i år då Svenska Naprapatförbundet firar 50-årsjubileum, införs på allvar Naprapatins dag den 30 september. Den dagen och det datumet tänker vi hålla fast vid kommande år. Tanken är att i olika sammanhang lyfta fram naprapatin och naprapater som det självklara valet när man har ont i muskler och leder.

Naprapathögskolans anordnade föreläsningen ¨Segmentell smärta i ryggen¨ med Martin Soudah, legitimerad naprapat, föreläsare vid Naprapathögskolan samt vid masterprogrammet tillsammans med XAMK i Finland och som var en av de som var med och startade Stockholm Spine Rehab. För att uppmärksamma dagen gentemot patienter har vi dessutom ett erbjudande på Naprapathögskolans klinik med behandlingar till rabatterat pris. Något som har uppskattats enormt.

Härligt att se att så många naprapater och studenter hade möjlighet att närvara! Stort tack till Martin för ditt professionella och engagerade sätt att förmedla viktig kunskap!

Naprapathögskolan har för avsikt att fortsätta ge fler föreläsningar inom serier ”Segmentell smärta i ryggen¨ under hösten. Varmt välkomna!