Forskningsnämnden vid Naprapathögskolan drar igång höstens seminarieserie

Naprapathögskolan återstartar nu sin seminarieserie. Varje termin hålls två seminarium inom temat manuell medicin, idrottsmedicin eller hälsa. Först ut i seminarieserien är föredraget ”20+ år i idrottsmedicinens tjänst – från bänken till all star team” av Martin Asker, forsknings- och utvecklingschef och ämnesföreträdare för idrottsmedicin vid Naprapathögskolan samt forskare inom idrottsmedicin vid Sophiahemmet Högskola och Karolinska Institutet.

Forskningsnämnden behandlar strategiska forskningsfrågor och har har ett särskilt ansvar för att främja och stödja Naprapathögskolans forskning, dels forskning som bedrivs med Naprapathögskolan som huvudman och dels forskning där Naprapathögskolan utgör samarbetspartner och/eller finansiär. Seminarieserien ingår som ett naturlig del i att sprida kunskap kring forskning som bedrivs vid och med Naprapathögskolan.

När? 8 november
Tid? 15.40 – 16.40
Var? Naprapathögskolans aula, Kräftriket 23 A, Stockholm.
Pris? Kostnadsfritt för alla Naprapathögskolans studenter, lärare och personal. För övriga deltagare utgår en kostnad om 100 kr.
Antal platser: 104 st
Anmälan: Föranmälan krävs. Studenter, lärare och personal på NPH anmäler sig genom att maila till info@nph.se. För övriga deltagare utgår en kostnad om 100 kr och de anmäler sig senast 7 nov via denna länk.

Välkomna!