Första maj och andra coronavåren

Sköna maj du är så välkommen….! Det är den andra coronavåren vi upplever utan traditionellt Valborgs- och första majfirande, vilket vanligtvis brukar vara en stor och viktigt helg bland studenter. Själv har jag firat otaligt många, oftast iskalla, Valborgshelger i Uppsala med mösspåtagning, rektors tal från Carolina och mycket annat festligt. Visst kan det kännas det tungt och längtan tillbaka till det ”vanliga” livet nästan orimligt långt bort. Absolut är situationen fortsatt allvarlig men det finns en glimt av optimism då det för varje dag som går blir fler och fler människor uppnår immunitet och blir vaccinerade.

Jag vill fira ankomsten av våren med en stor eloge till alla Naprapathögskolans medarbetare och studenter och tacka för era fantastiska insatser, ett gott samarbete och fint stöd.  Det har på många sätt varit en slitsam period och kämpigt på många olika sätt, men arbetet har varit framgångsrikt!

Mina varmaste vårhälsningar till er alla!