Broschyrer till Naprapatkliniker från Naprapathögskolan

Årliga kongreesen ”Norwegian Conference on Manual Medicine, NoComm”

Förra helgen bjöds Naprapathögskolan in till den årliga kongressen ”Norwegian Conference on Manual Medicine, NoComm” som anordnas av Norska Naprapatförbundet.

I år valde Naprapathögskolan att ta en ny strategi för att sprida information och kunskap genom att producera broschyren ”Naprapati som yrke och utbildning”, tänkt att kunna distribueras till naprapatkliniker runt om i landet. Under kongressen fanns utbildningsinformatör Linda Ladenstedt-Engman och legitimerad naprapat samt lärare Nidal Awad på plats i Lilleström för att möta förbundsstyrelse och yrkesmedlemmar. Syftet med medverkan vid kongressen är att etablera en direkt koppling mellan lärosätet och det omgivande samhället, få insikt i branschspecifika trender och utmaningar, och möjlighet att säkerställa att studenterna utvecklar relevanta kompetenser för att möta arbetsmarknadens och samhällets behov.