NVR-seminarium Per Palmgren

Tango, manipulation och pedagogik – en akademisk resa med Per Palmgren

Den 25 april 2018 håller leg kiropraktor och PhD Per J. Palmgren lunchseminarium på Naprapathögskolan. Temat för seminariet är ”Tango, manipulation och pedagogik – en akademisk resa.”

Per är ursprungligen dansare och är fortfarande engagerad i dansvärlden, både som tränare och domare. Efter examen och legitimation började han undervisa vid Kiropraktorhögskolan i ämnen som anatomi och diagnostik. Intresset för pedagogik ledde till en masterexamen i medicinsk pedagogik vid University of Dundee i Skottland. 2010 kom han i kontakt med KI och Klara Bolander Laksov som blev handledare när han antogs som doktorand 2011. 2016 disputerade Per inom ämnesområdet medicinsk pedagogik med avhandlingen ”It takes two to tango – an inquiry into healthcare professional education environments”.

Idag arbetar Per som universitetsadjunkt vid Enheten för utvärdering (EVAL), Institutionen för lärande, informatik, management och etik (LIME) vid KI. I sitt arbete driver han en hel del pedagogiska projekt kopplade till kvalitetssäkring och utvärdering, forskar om psykosociala utbildnings- och lärandemiljöer samt har en del undervisning primärt inriktad mot doktorander och lärare.

Per är en mycket uppskattad föreläsare så missa inte detta seminarium!

Seminariet hålls i Naprapathögskolans aula, Bergasalen (T1), Kräftriket 23 A, Stockholm och är kostnadsfritt. För Naprapathögskolans studenter, lärare och personal krävs ingen föranmälan. Övriga deltagare anmäler sig senast dagen före seminariet via e-post till info@nph.se eller på telefon 08-16 01 20.

Varmt välkommen!

2018-04-25 NVR-seminarium