Naprapathögskolans rekryteringsdag

Temadagar på Naprapathögskolan

Runt den 30 september försöker studentkåren anordna någon aktivitet för att fira Naprapatins dag.
Detta läsår blev det en lunchföreläsning från ett företag och en tipspromenad inom naprapati på Naprapathögskolan.

Rekryteringsdag

I början av december höll skolan en rekryteringsdag vilket de har tidigare lagt detta läsår då det annars brukar vara på våren.
På denna dag kommer olika företag till skolan för att berätta om sina verksamheter och produkter. Denna dag är viktig för alla parter då företagen får visa upp sig och studenter kan prata med eventuellt framtida arbetsgivare. Det blir också en knutpunkt där olika kontakter knyts och samverkar. De olika företagen pratar med varandra för att knyta kontakter och höra hur läget är på de olika ställena. Företagen är från olika delar av landet och ifrån Norge.

Svenska Naprapatförbundet är plats för att svara på frågor och ge information. Denna gång var inte Norska Naprapatförbundet på plats men de medverkade under förra vårens rekryteringsdag.

På kvällskvisten anordnas en After Work pub av studentkåren på skolan där företagen är välkomna att delta på för att nätverka mera med studenterna. Denna gång var Svenska naprapatförbundet delaktiga och bjöd på korv och lite öl för att knyta lite fler kontakter.

Seminarium

Det händer också att skolan genom forskningsnämnden bjuder in till seminarier där föreläsare bjuds in för att hålla ett föredrag kring sin forskning och liv.
I december kom Nathan Weiss och berättade om manuella terapeuter under covid pandemin. Förra året föreläste Martin Asker om sin karriär vilket ger inspiration och glöd till studenterna.

Naprapatstudent, ÅK 2