Poster naprapat Fredrik Johansson

Topprestation inom ungdomsidrott

Naprapathögskolans Vetenskapliga Råd (NVR) bjuder in till seminarium med leg. naprapat Fredrik Johansson doktorand vid Ghent University och Karolinska Institutet. Seminariet hålls på temat topprestation inom ungdomsidrott – är elitsatsning ett nödvändigt ont eller bara ont i onödan? En inblick i hur Svenska Tennisförbundet under flera år arbetat strategiskt med fysiska tester och screening. Seminariet innehåller även en genomgång av aktuell forskning om axelleden hos ”overhead”-idrottare.

Seminariet hålls 25 april 2015 kl 16.15-18.00 i Naprapathögskolans aula, Bergasalen (T1), Kräftriket 23 A, Stockholm och är kostnadsfritt. För Naprapathögskolans studenter, lärare och personal krävs ingen föranmälan. Övriga deltagare anmäler sig senast dagen före seminariet via e-post till info@nph.se på telefon 08-16 01 20.

Varmt välkommen!