Naprapat­programmet vid Naprapat­högskolan i Stockholm är en 4-årig heltidsutbildning inom manuell medicin.

Praktisk undervisning vid Naprapathögskolan.

Naprapat­utbildning

Ansök senaste 5 maj

Till Ansökan

En utbildning – Flera möjligheter!

För en naprapat är diagnostik och behandling till största del inriktad på rörelseorganen men vi har även utökat den del av utbildningen som har beteendevetenskaplig inriktning. Bredden inom naprapatprogrammet gör att naprapater idag utgör en naturlig del inom både friskvård, sjukvård, företagshälsovård och inom idrottsrörelsen.

Naprapatprogrammet erbjuder:

Möt Naprapathögskolans studenter

Vi gör regelbundet enkätundersökningar för att ta reda på vad våra studenter tycker om utbildningen. Resultaten av dessa undersökningar är över lag väldigt goda. Till exempel svarar över 90% av våra studenter att de är nöjda eller mycket nöjda med utbildningen! Dessa positiva omdömen återspeglas även i de fina recensioner som naprapatutbildningen får i sociala medier och olika söktjänster.

Här kan du läsa våra studenters recensioner av naprapatutbildningen på Facebook & Google:

Recensioner på Facebook
Recensioner på Google

Arbetsmarknaden för naprapater

Naprapati är en väletablerad och efterfrågad behandlingsform. Det finns naprapater som arbetar inom friskvård, sjukvård, företagshälsovård, idrottsrörelsen och inom den landstingsfinansierade vården.

Behovet av naprapater är stort. Besvär i muskler och leder är en av vår tids största folksjukdomar och en av de vanligaste orsakerna till sjukskrivningar inom arbetslivet.

Några av de faktorer som talar för en fortsatt god utveckling på arbetsmarknaden för naprapater är:

Möt proffsen

Som naprapat kan du arbeta inom en rad olika områden exempelvis friskvård, sjukvård och företagshälsovård. Naprapatin har även vunnit stort genomslag inom idrottsvärlden där klubbar, förbund och även enskilda idrottare anlitar naprapater. Naprapater finns också i de medicinska teamen bakom många av våra OS-idrottare och landslag. Här får du följa tre naprapater i deras arbete.