2015-01-10

Idag har många tidningar, radio och TV talat om att en hälsosam livsstil är viktigt för att undvika långvariga ryggbesvär. Rapporteringen rör den forskning som gjorts på MUSIC - The Musculoskeletal Intervention Center vid Karolinska Institutet, och alltså ett samarbeta mellan KI, Uppsala Universitet och Naprapathögskolan.

Artikeln “Does a healthy lifestyle behaviour influence the prognosis of low back pain among men and women in a general population? A population-based cohort study” är en del i Tonys Bohmans avhandling som handletts av bland andra Naprapathögskolans rektor Eva Skillgate. Skillgate har även presenterat resultaten från studien på kongressen XII International Back Pain Forum i Brasilien hösten 2014.
På BMJ Open finns artikeln i fulltext.
Här kan du läsa mer om MUSIC vid Karolinska Institutet.

Går till kliiken