World Spine Day

Happy World Spine Day 2019

Idag den 16e oktober uppmärksammar Naprapathögskolan ”World Spine Day” genom att bli officiell supporter i den internationella organisationen ”worldspineday”.

Så mellan Namibias kiropraktorförening och NITOR Institutet i Bangladesh ”hamnar” Naprapathögskolan. Känns bra! För oavsett från vilken infallsvinkel vi arbetar, om det är kiropraktik, fysioterapi, kirurgi, farmakologi, KBT psykologi eller naprapati så förenas vi i önskan om att förbättra situationen för människor med såväl akuta som långvariga ryggbesvär!

Nabajyoti Physiotherapy Research Centre
Namibian Chiropractic Association
Naprapathögskolan – Scandinavian College of Naprapathic Manual Medicine
National Institute Of Traumatology & Orthopaedic Rehabilitation
National Spinal Injury Referral Hospital
National Spine Care and Sports Medicine
Natural Healings
Nebraska Chiropractic Physicians Assocation
Neepawa Chiropractic Centre
Netherlands Chiropractors’ Association

Även om siffrorna som beskriver prevalens och incidens gällande ryggbesvär, både nationellt och internationellt, är ganska nedslående så finns glädjande nog mycket att göra åt saken! Inte bara idag på ”World Spine Day” utan alla dagar på året….! ”GET SPINE ACTIVE”!

Läs mer på worldspineday.org