Naprapathögskolan använder sig av en ny typ av revolutionerande teknisk lösning för undervisning i manipulationstekniker sedan 2020; FSTT – Force sensing table technology.

Bänken har inbyggda sensorer som känner av riktning och kraft på de behandlingstekniker som används, vilket gör den mycket effektiv för inlärningen av de motoriska färdigheter som krävs.

Denna typ av teknologi ger omedelbar feedback och data på utförandet av tekniken vilket direkt kan jämföras med uppsatta mål och referensvärden.

Med hjälp av FSTT som är ett evalueringsverktyg som används vid lärande av manipulationstekniker, utvecklad av CMCC (Canadian Memorial Chiropractic College) får du nu möjligheten att förbättra och utveckla dina bastekniker och färdigheter vad gäller kraftinsats, hastighet, riktning, ”preload” etc. med hjälp av objektiv feedback.

Omedelbar objektiv feedback

FSTT tillhandahåller momentan data av det krafter som överförs/appliceras av terapeuten och tillhandahåller en omedelbar objektiv feedback av utförandet.

Utveckla din färdighet och förmåga

Den objektiva feedbacken används för att modulera det önskvärda utförandet istället för att enbart förlita sig på observations- och inre feedback.

Teknisk utveckling

”More practise and better training leads to better patient outcome” (Patric J Owen).
Du kommer att förbättra din motoriska färdigheter som används vid utförandet av manipulationstekniker.

Under kursen kommer vi

Gemensamt hjälper vi och stöttar varandra att utvecklas till vår fulla potential genom att;

Målsättning; Du ska efter genomgången kurs kunna känna dig trygg i att modulera dina manipulationer vad gäller kraft mm för respektive teknik och område.

Fördelar med FSTT

Plats: Naprapathögskolan, Kräftriket 23 A, Stockholm
Datum: 8/11 – 9/11 2024
Omfattning: 2 dagar, 10-17 fredag och 9-16 lördag. Lunch och fika ingår
Kursansvarig: Claes Ekström leg. naprapat
Föreläsare: Claes Ekström leg. naprapat, Nidal Awad leg. naprapat
Kursmaterial: Skickas senast 1 vecka innan kursstart
Antal deltagare: Exklusivt för max 6 st
Pris: 6000 SEK exkl. moms (7 500 SEK inkl. moms)

Vid frågor angående kursen kontakta claes.ekstrom@nph.se

Dag 1

Dag 2

Anmälan och betalning

Anmäl dig genom att köpa kursen nedan.
För eventuella frågor kontakta; anette.nilsson@nph.se

KÖP

Köp & bekräftelse: Granskning av behörighet (leg. naprapat) kommer att göras efter att ditt köp registrerats.

Avbokning: För avbokning gäller att den som bokar av senast 15 dagar före kursstart får pengarna tillbaka minus en expeditionsavgift om 300 kr. Vid avbokning senare än 15 dagar före kursstart debiteras hela kursavgiften. Vid avbokning till följd av sjukdom som kan styrkas med läkarintyg betalas hela beloppet tillbaka.

Inställd kurs: Om kursen ställs in på grund av sjukdom eller annan oförutsedd händelse utom vår kontroll erbjuder vi anmälda deltagare att gå kursen vid ett senare tillfälle. Om deltagaren inte vill det så betalas hela beloppet tillbaka.