Naprapat Fredrik Johansson

Fysisk träning för ungdomar

Fredrik Johansson, leg. naprapat, disputerad forskare MUSIC gruppen Karolinska Institutet & Sophiahemmet Högskola och lektor vid Naprapathögskolan, är en av de främsta forskarna i Sverige inom tennismedicin och overheadskador. Fredrik är högaktuell då han i dagarna kommer ge ut boken ”Träna och coacha unga idrottare”.
Naprapathögskolans vetenskapliga råd (NVR) uppmärksammar Fredriks framgångsrika arbete med lunchseminariet ”20 års erfarenhet på 45 minuter – fysisk träning för ungdomar ur ett prestationsperspektiv” den 20:e november kl 11.15-12.00 vid Naprapathögskolan. Seminariet är öppet för alla intresserade.
  • Datum: Onsdagen den 20/11 kl 11.15-12.00
  • Plats: T1, Bergasalen, Naprapathögskolan
  • Föreläsare: Fredrik Johansson, leg naprapat, lektor, disputerad forskare MUSIC gruppen
  • Titel: ”20 års erfarenhet på 45 minuter med Fredrik Johansson om fysisk träning för ungdomar ur ett prestationsperspektiv”