Pierre Cote

Pierre Coté på Sverigebesök

Professor Pierre Coté från Ontario Tech University besöker forskargruppen MUSIC – Musculoskeletal & Sports Injury Epidemiology Center

”Dr. Côté’s research interests include the study of the management and prognosis of musculoskeletal pain and disability. He is also engaged in the development of clinical practice guidelines for the management of traffic injuries such as whiplash-associated disorders.”

Coté kommer att hålla ett seminarium och systematisk litteratur-review på måndagen den 24 februari kl 11.00-12.00 på Sophiahemmet Högskola. Professor Eva Skillgate inbjuder lärare och personal från Naprapathögskolan att komma och lyssna. Coté har gjort en lång rad systematiska litteraturgenomgångar och är en mycket skicklig epidemiolog.

För att kunna boka lokal behöver Eva omgående veta hur många som kommer att närvara. Meddela närvaro genom ett mail till eva.skillgate@shh.se