Fomm 2014 logo

FoMM – Forum on Manual Medicine 2014

Temat för 2014 års kongress som hålls 27-29/3 är ”Löpning och löparskador; prevention, behandling och rehabilitering”.

Huvudföreläsare är Andrew Franklyn-Miller som kommer att fokusera på ljumske och höft, Christian Barton på knät och Toni Arndt på foten. Ni kan läsa mer om föreläsarna genom att ladda ner inbjudan nedan. Svensk forskning inom manuell medicin kommer upp under eftermiddagen och vi avslutar sedan med en intressant paneldiskussion med temat; Barfotalöpning kontra traditionell skolöpning.

Barton och Franklyn-Miller håller workshops på torsdagskvällen, innan FoMM, och på lördagen efter kongressen fortsätter vi med intressanta workshops på samma tema.

Naprapathögskolans studenter kan anmäla sig till årets kongress på Svenska Naprapatförbundets webbplats www.naprapater.se.

Den 28/3 har Naprapathögskolan undervisningsfritt för att samtliga studenter ska ha möjlighet att delta. Passa på att ta del av intressanta föreläsningar och knyta nya värdefulla kontakter inför kommande yrkeskarriär.