Nocomm 2015

Norwegian Conference on Manual Medicine

I Sverige har vi haft FoMM, Forum on Manual Medicine, under ett antal år och senast deltog 528 personer. I våras fattade Norges Naprapatförbund beslut om att skapa en kongress även i Norge och nu är allt klart. Den 13-15 november 2014 hålls den första NoCoMM, Norwegian Conference on Manual Medicine, i Trondheim. Temat för i år är ”Overhead athletes and their injuries – prevention, treatment and rehabilitation” och programmet är mycket intressant med en blandning av seminarier och workshops.

Ta chansen att som student och till en speciell studentrabatt vara med på Nocomm för allra första gången! Du får ta del av intressant forskning om axel- och skulderrelaterade besvär och du har även möjlighet att delta på ett antal workshops inom samma tema. Samtidigt träffar du väldigt många kollegor från Norge och Sverige och kan på så sätt bygga upp ditt nätverk.