Examensarbete Naprapathögskolan

Framläggning av examensarbeten 2014

Idag lägger Naprapathögskolans fjärdeårsstudenter fram sina examensarbeten. Att skriva examensarbete på Naprapathögskolan innebär att studenten självständigt planerar, genomför och rapporterar ett arbete som ska utgöra en fördjupning inom ämnet naprapati. Arbetet kan ha kvantitativ eller kvalitativ ansats och ska med relevant vetenskaplig metod besvara en tydlig och avgränsad frågeställning.

Arbetet syftar till att ytterligare utveckla den studerandes förmåga att självständigt integrera och använda kunskaper inom vetenskaplig metod samt naprapatisk teori och/eller praktik. Projektet syftar också till att ge studenten förståelse för forskning samt förberedelse och intresse för fortsatt utvecklings- och forskningsarbete inom naprapati.

Studenterna redovisar sitt examensarbete muntligt och opponent vid denna presentation är studenter från termin 6. Arbetet examineras av en disputerad examinator, vanligen lägst docentkompetens,  från en annan högskola eller universitet.