Massagekurs

Naprapathögskolans massagekurs utgör en introduktion till naprapatprogrammet. Under utbildningsdagarna får du lära dig de grundläggande momenten inom klassisk massage, anatomi och fysiologi.

Två dagar digitalt
De här två dagarna ägnar vi åt medicinsk terminologi, allmän anatomi och speciell anatomi omfattande skelett, leder och muskler. Dessutom tar vi upp muskelfysiologi och grundläggande smärtfysiologi.

Fyra dagar på plats
Under dessa dagar tar vi upp massageteori och arbetar praktiskt med klassisk svensk massage. Syftet är att du ska kunna genomföra en helkroppsmassage med greppkategorierna strykningar, knådningar, friktioner och töjande grepp.

Meritpoäng: Massagekursen är meriterande vid ansökan till naprapatprogrammet och ger 1,2 meritpoäng för sökande med betyg från Sverige och 0,3 meritpoäng för sökande med betyg från Norge. Under rubriken Behörighet & urval kan du läsa mer om meritpoäng.

Studievägledning

Vill du veta mer om hur du kan öka dina möjligheter att komma in på naprapatprogrammet, vilka poäng du har eller vilka erfarenheter som är meriterande i din ansökan? Då kan du boka tid för studievägledning. Skicka ett mail till linda.ladenstedt@nph.se eller kontakta oss på telefon +46 8 16 01 20.

• Datum: 25-26 maj (digitalt), 1-4 juni (på plats) 2024
  • Tid: 09.00-16.00
  • Plats: Digitalt och på plats, adress: Naprapathögskolan, Kräftriket 23 A
  • Kostnad: 4 500 kr inklusive kursmaterial
  • Sista anmälningsdag: 14 maj 2024

Anmälan och betalning

OBS! Först när du gjort betalningen räknas du som anmäld.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.