Stretching

Stretchingkurs

Naprapathögskolans stretchingkurs ger dig en introduktion till de vanligaste stretchingteknikerna.

Fyra dagar på plats
När du går den här kursen är det bra om du har läst lite anatomi – endera på Naprapathögskolans Massagekurs eller någon annanstans.

Kursen omfattar stretchteori och praktiskt arbete med såväl terapeutisk stretching där du lär dig töja muskler på andra, som självstretch där du lär dig töja dina egna muskler. Vi kommer att gå igenom alla större musklergrupper.

Meritpoäng: Stretchingkursen är meriterande vid ansökan till naprapatprogrammet och ger 0,9 meritpoäng för sökande med betyg från Sverige och 0,225 meritpoäng för sökande med betyg från Norge. Under rubriken Behörighet & urval kan du läsa mer om meritpoäng.

Studievägledning

Vill du veta mer om hur du ökar dina möjligheter att komma in på naprapatprogrammet, vilka poäng du har eller vilka erfarenheter som är meriterande i din ansökan? Då kan du boka tid för studievägledning. Skicka ett mail till linda.ladenstedt@nph.se eller kontakta oss på telefon +46 8 16 01 20.

• Datum: 6-9 juni 2024
  • Tid: 09.00-16.00
  • Plats: Naprapathögskolan, Kräftriket 23 A
  • Kostnad: 3 000 kr inklusive kursmaterial
  • Sista anmälningsdag: 3 juni 2024

Anmälan och betalning

OBS! Först när du gjort betalningen räknas du som anmäld.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.